Facebook    Twitter    Youtube    Flickr    Sindicació

Logotip del Consell Nacional de la Joventut de Catalunya

Mapa d'entitats
CNJC

Navegació

Inici > Actualitat > CNJC > Participació i Associacionisme

26/10/2011 Participació i Associacionisme

Joves illencs, valencians i catalans debaten sobre noves tecnologies

trobada triangle

Compartir

Un centenar de representants d’entitats juvenils illenques, catalanes i valencianes, pertanyents al Consell de la Joventut de les Illes Balears (CJIB), al Consell Nacional de la Joventut de Catalunya (CNJC) i al Consell de la Joventut de la Comunitat Valenciana (CJCV) han participat durant el cap de setmana del 21 al 23 d'octubre a la 13a Trobada Triangle Jove, que ha tingut lloc a Ciutadella, enguany amb l’ús de les noves tecnologies de la informacio i la comunicació com a eix central de debat.
 
És evident que aquestes noves eines ja fa uns anys que han irromput en el dia a dia de les persones, especialment les joves, i, per tant, també en les dinàmiques internes i externes de les associacions juvenils. Sovint, però, es tracta d’un ús irreflexiu i instintiu i poques vegades hi ha espais per a aturar-se i reflexionar sobre les seves repercussions, potencialitats i limitacions. Aquest espai és el que ha volgut generar la Fundació Triangle Jove, que aplega els consells de joventut dels tres territoris, en la que és la 13a edició d’aquesta trobada anual. S’hi ha tractat qüestions com l’ètica i política de les TIC, els canvis sociològics i relacionals o les polítiques públiques de participació i e-government, que han quedat reflectides en la declaració final de la trobada [v. adjunt].
 
Amb aquest objectiu, s’ha comptat amb la participació de persones enteses en la matèria, com Vicent Partal (director de Vilaweb), Llorenç Valverde (vicerector de Tecnologia de la Universitat Oberta de Catalunya), Imma Salamanca (coordinadora de la Fundació iBIT) i Melissa del Cerro (de la mateixa fundació). Igualment, s’ha organitzat tallers més pràctics, enfocats l’explicació i compartiment d’eines, a càrrec de Jordi Crisol i Pere Fuset.
 
La trobada ha servit també per aprovar una resolució de denúncia [v. adjunt] de l’ofegament econòmic i el menysteniment polític dels consells de la joventut de les Illes i del País Valencià per part de l’Administració pública d’ambdós territoris, cosa que està vulnerant greument el desenvolupament de les seves funcions i atribucions reconegudes per llei en aquestes mateixes comunitats.
 
A l’acte de cloenda, que va tenir lloc diumenge al matí al Cercle Artístic de Ciutadella, hi van participar Cristina Fernández, directora insular de Joventut del Consell de Menorca i Tico González, regidora de Joventut de la ciutat amfitriona.


Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta

El comentari s'ha enviat correctament.




Per comentar heu d'iniciar sessió a Facebook o validar el vostre correu electrònic. El CNJC no es fa responsable dels comentaris que els usuaris i les usuàries facin al seu web. Els comentaris ofensius seran eliminats.

Agenda

Debat juvenil

El Debat Juvenil (DJ), veu del moviment associatiu juvenil, és la revista que recull inquietuds i opinions de les entitats joves catalanes i que difon les activitats i els discursos del CNJC. Hemeroteca DJ

Destaquem



giny

giny

giny

giny

Butlletí

Si vols rebre el nostre butlletí, subscriu-t'hi!
Avís legal
En compliment de la Llei de Serveis de la Societat de la Informació i de Comerç Electrònic i de la Llei Orgànica de Protecció de Dades us informem que si no desitgeu continuar rebent el nostre butlletí informatiu, us podeu donar de baixa de la nostra base de dades a través d'aquest formulari.

Premsa

En aquesta secció trobaràs les notes de premsa i els impactes als mitjans de comunicació del CNJC.

Accedeix-hi!

© 2012, Consell Nacional de la Joventut de Catalunya
Seu Nacional
Plaça Cardona, 1-2 1r
08006 Barcelona
Tel. +34 933 683 080
Avís legal
Crèdits
Mapa web
Contacta
CNJC
Actualitat
Entitats
Àrees de treball
Posicionaments
Enllaços
Facebook    Twitter    Youtube    Flickr    Sindicació