11/10/2017

Contra el colonialisme: comunicat davant el 12 d’octubre

Avui, el CNJC ens mostrem contraris a la commemoració d’una diada que celebra el saqueig, l’esclavatge i la imposició i homogeneïtzació cultural de l’Amèrica Llatina per part dels nostres avantpassats. Tenim la responsabilitat de posar fi al llegat del colonialisme, encara avui molt present en la nostra societat en forma de racisme cultural, institucional i estructural.

Sabem que no podrem avançar cap a una societat intercultural real sense reparar els danys ni propiciar la ruptura del nostre llegat cultural amb el colonialisme. Per això, ens emplacem a seguir treballant per construir una societat intercultural real on tothom, sense distincions, tingui els mateixos drets civils i polítics.

Així, reivindiquem avui altra vegada el dret a vot per a les persones migrades com a acció inexcusable per assegurar la ciutadania plena.

Avui, 12 d'octubre volem fer palès el nostre compromís perquè tothom pugui participar en la vida social, econòmica i política de Catalunya en igualtat de condicions.

Subscriu-te!