Actualitat

30/01/2015

El CNJC demanem que el projecte de llei de la FP tingui en compte als i les estudiants

El Consell Nacional de la Joventut de Catalunya vam mostrar el nostre malestar perqu猫 els i les estudiants no participen en cap dels 貌rgans del sistema.聽El CNJC聽vam compar猫ixer ahir al Parlament.El Consell Nacional de la Joventut de Catalunya (CNJC) vam compar猫ixer ahir al Parlament de Catalunya amb relaci贸 al Projecte de llei de formaci贸 i qualificaci贸 professional de Catalunya. El聽CNJC considerem que aquest projecte de llei 茅s poc concret i que hi ha massa elements de la llei que es deixen per a un desplegament posterior. El projecte de llei podria anar m茅s enll脿, per貌 es limita a quedar-se en els m铆nims.

Pel que fa a la governan莽a el CNJC veiem positiu que es cre茂 un organisme com l'Institut de Formaci贸 i Qualificaci贸 Professional, per貌 considerem que aquest hauria d'estar adscrit a un sol departament, concretament al Departament de Presid猫ncia, per a poder-lo dotar de la posici贸 preeminent i de visi贸 transversal que hauria de tenir.

Pel que fa a la Comissi贸 Rectora, el CNJC mostrem la nostra preocupaci贸 perqu猫 el Govern hi tingui un 60% dels vots, ja que 茅s incompatible amb qu猫 aquesta comissi贸 sigui un espai de concertaci贸 i negociaci贸 entre els agents socials i el Govern. El CNJC apostem per una ponderaci贸 igualit脿ria entre els diferents agents. A m茅s, tamb茅 demanem que el CNJC tingui pres猫ncia a la Comissi贸 Rectora com a m脿xim 貌rgan decisori del sistema.

Pel que fa a la participaci贸, en cap cas es menciona als i les estudiants com una part a tenir en compte a l鈥檋ora de prendre les decisions. La petici贸 del CNJC de formar part de la Comissi贸 Rectora va en la l铆nia de reclamar i exigir la pres猫ncia dels joves en espais de presa de decisions. Per tant, fem una doble proposta: primer, incloure el CNJC i els estudiants al Consell de Formaci贸 i Qualificaci贸 Professional, a l鈥檃rticle 16.2 del projecte de llei, i segon repensar el paper d鈥檃quest Consell per a dotar-lo de car脿cter decisori, perqu猫 per molt participatiu que sigui, si les seves decisions no s贸n vinculants ni decis貌ries aquesta participaci贸 perd molta qualitat.

Des del CNJC tamb茅 volem destacar que, en la l铆nia de la resta del projecte de llei, no es concreta quin model de Formaci贸 Professional Dual es vol per Catalunya. 脡s vital, per tant, que hi hagi un debat ser猫 i profund sobre la Formaci贸 Professional, i que sigui el m脿xim participatiu possible. En aquest sentit, reiterem la import脿ncia de la participaci贸 dels joves en el proc茅s de definici贸 de la Formaci贸 Professional Dual.

El CNJC tamb茅 volem demanar una aposta perqu猫 els Consells Territorials detectin les necessitats del territori i en coordinin una resposta adequada. Finalment, volem destacar la nostra aposta pel contracte en la Formaci贸 Professional Dual com a relaci贸 estudiant-empresa.

Subscriu-te!