Actualitat

10/01/2011

Les reserves del SEPC amb el nou Govern

L'organització estudiantil tem que la privatització de centres, la segregació escolar i la mercantilització de l'ensenyament marquin les polítiques educatives.
"El continuisme es preveu com la t√≤nica general de les pol√≠tiques d'ensenyament i recerca de l'executiu convergent". Aquesta √©s la tesi principal del Sindicat d'Estudiants dels Pa√Įsos Catalans (SEPC) despr√©s de con√®ixer els noms dels nous responsables de les conselleries d'Economia, Hisenda i Universitats i Educaci√≥, Andreu Mas-Colell i Irene Rigau, respectivament.

Del primer, el SEPC destaca que "va intentar encapçalar la UPF sense sort a les eleccions a rector del 2005, quan fou derrotat per un estret
marge per l'actual rector Josep Joan Moreso" i que "un seguit de pactes ocults entre ambdues candidatures serviren per oferir estabilitat al nou equip rectoral i com a contrapartida la UPF constitu√Įa la Barcelona - Graduate School of Economics, un centre docent de postgrau dirigit per Mas-Colell cridat a competir amb altres escoles privades de negocies com ESADE o IESE".

Davant d'aquests nomenaments el SEPC manifesta que "els consensos parlamentaris entre els grups del govern d'Entesa i Converg√®ncia i Uni√≥ van caracteritzar el debat i les pol√≠tiques en l'√†mbit d'ensenyament i recerca, cosa que no encoratja a pensar que el nou govern protagonitzi un canvi substancial en aquestes mat√®ries". Aix√≠ mateix, denuncia que "la pol√≠tica d'ensenyament i recerca seguir√† regint-se sota els par√†metres de privatitzaci√≥ de centres, segregaci√≥ escolar i mercantilitzaci√≥ del coneixement per la continu√Įtat de les pol√≠tiques desenvolupades en els darrers anys" i que "un senyal inequ√≠voc d'aix√≤ √©s l'adhesi√≥ de les compet√®ncies
d'universitats i recerca a la cartera d'economia i finances amb la finalitat d'enfortir els lligams entre l'estructura acadèmica i l'estructura productiva del país".

Finalment, el SEPC reclama "que la deliberaci√≥ i negociaci√≥ col¬∑lectiva esdevinguin els principis rectors dels nous consellers a l'hora de legislar i executar les pol√≠tiques p√ļbliques, que garanteixin un finan√ßament just i equitatiu als centres educatius que almenys equipari la
despesa mitjana per estudiant i el percentatge del PIB invertit en educaci√≥ als est√†ndards europeus i que defensin i desenvolupin el model d'immersi√≥ ling√ľ√≠stica, pe√ßa clau en la cohesi√≥ social, que fa poc el Tribunal Suprem ha invalidat".

Subscriu-te!