
Association de la Fondation Etudiante pour la Ville (AFEV)
L'AFEV neix a França el 1991 com un moviment d'educació no formal i amb l'objectiu de ser una contribució ciutadana a les polítiques socials de la ciutat, amb la voluntat de lluitar contra les desigualtats i de crear un vincle entre dos joventuts que no tenen ocasió de trobar-se: els nens/es i joves en dificultat escolar i social i els estudiants universitaris.
A Catalunya, l’acció de l’AFEV va començar el 2008 a Barcelona al barri de la Barceloneta i en aquests moments estem actuant a diferents barris de Barcelona i poblacions de la província de Barcelona.
Actualment, l'AFEV treballa a 280 barris i ciutats franceses i catalanes sempre en zones prioritàries d'intervenció social, posant en contacte a 7.500 estudiants amb 10.000 infants i joves en situació d'exclusió social, cada any.
La missió de l'entitat és promoure el voluntariat social universitari per lluitar contra les desigualtats socials d’infants i joves en exclusió o dificultats socials, famílies i comunitat dels barris i territoris desafavorits.
La visió de l'entitat s’emmarca dins el camp de la igualtat de drets i la lluita contra les desigualtats socials i educatives.