Introducci贸

Pel que fa a l鈥檈ducaci贸 formal, el CNJC interlocuta per defensar el model d鈥檈ducaci贸 que tradicionalment ha defensat, 茅s a dir, una educaci贸 p煤blica, de qualitat, que garanteixi la igualtat d鈥檕portunitats de l鈥檃lumnat i que garanteixi i que s鈥檈duqui en i per la participaci贸 dels infants i joves. 脡s sobretot en el marc del Consell Escolar de Catalunya i el Consell Interuniversitari de Catalunya on es porta a terme aquesta incid猫ncia.

El CNJC tamb茅 treballa per la defensa del model d鈥檌mmersi贸 ling眉铆stica de Catalunya, sobretot a trav茅s de la seva participaci贸 activa en el plenari de Som Escola. Per aconseguir l鈥檕bertura dels instituts d鈥檈nsenyament secundari, amb l鈥檕bjectiu que les entitats juvenils hi puguin accedir a explicar el seus projectes, es treballa per aconseguir una resoluci贸 del Parlament de Catalunya que ho garanteixi. D鈥檃ltra banda, i pel que fa al m贸n universitari, 茅s important continuar treballant per garantir la participaci贸 de l鈥檃lumnat en els 貌rgans i consells universitaris que garanteixin una participaci贸 realment democr脿tica de la comunitat universit脿ria. I no menys important 茅s vetllar per un bon sistema de beques i ajuts a l鈥檈ducaci贸 i a la recerca.

10_aula_0.jpg

Propostes sobre Educaci贸 formal

Al llarg dels anys el CNJC s'ha caracteritzat per defensar un nodel d鈥檈ducaci贸 p煤blica, laica i de qualitat, que garanteixi la igualtat d鈥檕portunitats de l鈥檃lumnat i que garanteixi i que s鈥檈duqui en i per la participaci贸 dels infants i joves en el marc de l'educaci贸 formal.

Resolucions sobre educaci贸 formal:

Darrers comunicats o manifestos en relaci贸 a l'educaci贸 formal:

Accions sobre Educaci贸 formal

6a 脌GORA JOVE:聽EL聽SISTEMA EDUCATIU, PRESENT I FUTUR (maig 2013)

La sisena edici贸 de l鈥櫭GORA JOVE va tenir lloc els dies 4 i 5 de maig al Masnou.聽En aquesta edici贸 el tema escollit per les entitats ha estat el sistema educatiu, per moltes de les entitats del Consell l鈥檈ducaci贸 茅s una tema cabdal en la construcci贸 d鈥檜na ciutadania cr铆tica i responsable, per aquest motiu es va creure prou important en la darrera assemblea general poder disposar d鈥檜na 脌gora dedicada a analitzar el funcionament actual del sistema educatiu catal脿 i tamb茅 crear posicionaments consensuats entre totes les entitats sobre el sistema que ens agradaria acabar tenint en un futur.聽
En el seg眉net enlla莽 podreu trobada les informacions i el programa de l'activitat.

Aqu铆 podeu consultar la mem貌ria del cap de setmana.

RECULL D'EXPERI脠NCIES DE PARTICIPACI脫 A SECUND脌RIA. LES ENTITATS ALS CENTRES. CNJC 2011

L'any 2011 el CNJC va elaborar un recull d'experi猫ncies de participaci贸 dutes a terme per les entitats als centres de secund脿ria. L'objectiu principal del recull 聽茅s聽que es reconegui la import脿ncia del foment聽de la participaci贸, i que aquesta s鈥檈ntengui de la聽mateixa manera que ho fem el moviment associatiu juvenil.En aquest sentit, des del moviment associatiu juvenil entenem que la participaci贸 茅s tot all貌 que fa la gent jove, de manera聽individual o col路lectiva, amb la intenci贸 d鈥檌ncidir,聽transformar la seva societat, el seu entorn, les seves聽relacions i les possibilitats de desenvolupament personal i col路lectiu. Per tant, tot all貌 que fa dels i les joves protagonistes de la seva pr貌pia vida i de l鈥檈ntorn.聽Adoptem una visi贸 cr铆tica i transformadora pel que fa聽a la participaci贸. Per aix貌, caldr脿 vetllar perqu猫 quan聽es parli i s鈥檃ctu茂 sobre la participaci贸, tamb茅 es tingui聽en compte la participaci贸 associativa.

Espais d'interlocuci贸 sobre educaci贸 formal

En el cas de l'Educaci贸 formal, el CNJC est脿 present als seg眉ents 貌rgans:

  • Consell Escolar de Catalunya聽: El Consell Escolar de Catalunya 茅s l'organisme superior de consulta i participaci贸 dels sectors afectats en la programaci贸 general de l'ensenyament no universitari dins l'脿mbit de la Generalitat.聽
  • Consell Interuniversitari de Catalunya:聽El Consell Interuniversitari de Catalunya 茅s l'貌rgan de coordinaci贸 del sistema universitari de Catalunya i de consulta i assessorament del Govern de la Generalitat en mat猫ria d'universitats. Integra representants de totes les universitats p煤bliques catalanes i de les privades reconegudes pel Parlament de Catalunya.聽El seu objectiu principal 茅s facilitar la coordinaci贸 entre la comunitat universit脿ria i l'Administraci贸 educativa.
  • Plenari Som Escola: El plenari de Som Escola, 茅s l'espai on es reuneixen el conjunt d鈥檈ntitats c铆viques, culturals i de tot l鈥櫭爉bit educatiu que, arran de les sent猫ncies del Tribunal Suprem espanyol que q眉estionen el paper del catal脿 com a llengua vehicular de l'ensenyament a Catalunya, s鈥檋an organitzat per refermar el suport a l鈥檈scola catalana i al model de cohesi贸 social que aquesta representa.

Subscriu-te!