Introducci贸

Pel que fa l鈥檈ducaci贸 no formal, tenint en compte la situaci贸 actual que viu Catalunya, i el m贸n en general, queda clar que l'aportaci贸 que fan els esplais, els agrupaments escoltes i els casals de joves esdev茅 m茅s que mai quelcom necessari i estrat猫gic per tirar endavant com a pa铆s i per afrontar els reptes de la societat catalana del present i del futur.

Les entitats educatives del CNJC, conscients que comparteixen una s猫rie de valors imprescindibles per a superar el moment actual i importants per a l'educaci贸 integral de les persones, assumeixen el paper clau que els atorga el proper Pla Nacional de Joventut de Catalunya, definint-los com a aliat estrat猫gic per al desplegament de les pol铆tiques de joventut.

Les organitzacions que formen l'脿mbit d'entitats educatives del CNJC, conscients del valor de la seva tasca, volen refermar el seu comprom铆s amb la societat catalana i anar m茅s enll脿. 脡s per aix貌 que des del CNJC ens plantegem el repte de seguir creixent en nombre d'entitats, joves i infants i poder aprofundir en els aspectes seg眉ents:

  • Apostar per la sensibilitat, per l'educaci贸, per la conviv猫ncia i la inclusi贸 social d'aquells col路lectius i persones amb major risc d'exclusi贸.
  • Impulsar tamb茅 un major arrelament al territori i intentar vertebrar projectes arreu del pa铆s.


El CNJC, ha d鈥檃ctuar com a representant de les entitats davant l'administraci贸 i com a interlocutor sobre aquests aspectes:

  • Suport en el reconeixement social del treball de les entitats educatives, i de la tasca educativa que milers de joves realitzen volunt脿riament.
  • Sensibilitat dels mitjans de comunicaci贸 p煤blics per promoure i difondre la seva tasca.
  • Estabilitat en el finan莽ament que permeti la planificaci贸 i el disseny de projectes a mig termini.
  • Facilitaci贸 d'espais per al desenvolupament dels seus projectes.
  • Un marc normatiu que no perjudiqui la pr脿ctica quotidiana de les entitats de base.

Propostes sobre Educaci贸 no formal

En el camp de l'educaci贸 no formal, el Consell ha defensat fermament posicionaments que sobretot reclamin un suport en el reconeixement social del treball de les entitats educatives, i de la tasca educativa que milers de joves realitzen volunt脿riament. En diverses ocasions s'ha demanat que augmenti la sensibilitat dels mitjans de comunicaci贸 p煤blics per promoure i difondre la seva tasca d'aquestes entitats i tamb茅 es vetlla per poder aconseguir una major estabilitat en el finan莽ament que permeti la planificaci贸 i el disseny de projectes a mig termini.

Resolucions sobre educaci贸 no formal:

Accions sobre Educaci贸 no formal

ESTUDI SOBRE L'脌MBIT D'ENTITATS EDUCATIVES DEL CNJC

L鈥檕bjectiu principal d鈥檃quest estudi 茅s generar una base de coneixement objectiu,聽compartit i legitimat per part de les entitats de l鈥櫭爉bit d鈥檈ntitats educatives dins聽el Consell Nacional de la Joventut de Catalunya (CNJC), sobre la realitat actual d'aquestes.聽
L鈥櫭爉bit d鈥檈ntitats educatives del CNJC representa aproximadament uns 736 centres聽d鈥檈splai, agrupaments escoltes, casals de joves... Aix貌 suposa la mobilitzaci贸 de m茅s de聽11.115 joves que participen activament, dedicant part del seu temps lliure, en聽l鈥檕rganitzaci贸 de grups d鈥檈ducaci贸 en el lleure amb voluntat transformadora. I 42.842聽infants i joves que participen d鈥檃questes activitats.La generaci贸 d鈥檌nformaci贸 sobre unes entitats que mouen aquestes xifres, 茅s quelcom聽positiu pel mateix coneixement social de l鈥檃ctual moment en que es troba la societat聽catalana.聽
Per altra banda, la tasca que realitzen aquestes entitats com a educadores en h脿bits,聽pr脿ctiques i valors democr脿tics i de creixement personal 茅s essencial per a la聽construcci贸 d鈥檜na societat m茅s justa i humana.

Subscriu-te!