Mitjans de Comunicaci贸

Hist貌ricament, els i les joves hem estat un col路lectiu for莽a estigmatitzat socialment. Massa sovint s鈥檋a venut i dif贸s la idea que els i les joves som individualistes, que no participem, que som problem脿tics i font de conflictes i que no tenim motivacions m茅s enll脿 del nostre inter猫s personal.

I els mitjans de comunicaci贸 hi han contribu茂t for莽a decisivament. Tamb茅 cal dir que, segurament, les entitats juvenils no hem sabut vendre la molta informaci贸 en positiu que generem i aprofitar els mitjans per a visualitzar-nos en la societat. Tot i que els i les joves som un col路lectiu medi脿ticament atractiu, la nostra pres猫ncia en els mitjans no ha servit per a comprendre millor les nostres propostes i problem脿tiques sin贸 que, m茅s aviat, han contribu茂t a l鈥檈stigmatitzaci贸 del col路lectiu.

Considerem que una de les causes de l鈥檈xcessiva estigmatitzaci贸 del col路lectiu juvenil 茅s la poca cobertura que s鈥檋a donat a la informaci贸 generada pels i les joves que participem i ens associem. Molt menor a les cobertures que es donen quan els i les joves som font de conflicte o de not铆cies negatives. Per tot aix貌, des聽del CNJC continuarem treballant per incrementar els referents associatius juvenils als mitjans de comunicaci贸.

Subscriu-te!